Her kan du finde svar på de ofte stillede spørgsmål.
Du skal betale et årligt ajourføringsgebyr for at blive stående på ventelisten og beholde din anciennitet. Gebyret er 150 kr. om året. Du vil automatisk modtage en opkrævning når perioden, som duhar betalt for, udløber. Vær sikker på at der bliver betalt. Tilmeld dig betalingsservice.
Ja, det kan du gøre på hjemmesiden under min side.
Ja, sagtens og du vil samtidig kunne opnå en fordel, når du senere ønsker at få tilbud om en bolig, idet din anciennitet bliver bedre dag for dag. Du behøver ikke at være aktivt boligsøgende for at stå på ventelisten. Du skal bare fortælle os, at du ikke ønsker at få boliger tilbudt lige nu, så vil din ansøgning blive stillet i bero, men ancienniteten løber videre.
Hvis du allerede er beboer i boligselskabet og har boet i din nuværende bolig i mere end to år, får du fortrinsret, når du aktivt søger bolig, i forhold til de medlemmer på ventelisten, der ikke bor hos os. Det kaldes også at være intern boligsøgende.
Når du står i bero på vores venteliste, betyder det, at du ikke for øjeblikket får tilbudt boliger fra nogen af vores boligorganisationer. Du bliver stillet i bero, hvis du i en periode ikke ønsker at få tilbudt en bolig. For at blive aktiv søgende skal du logge dig ind og aktivere/rette din profil . Du optjener stadig anciennitet på ventelisten, selv om du står i bero - så længe du bare husker at betale dit årlige anciennitetsgebyr.
Det er først, når du indgår aftale om en bolig, at du har bruger din anciennitet.
Venteliste for alle der ikke bor i en af boligorganisationens afdelinger i forvejen. Denne venteliste kalder vi den almindelige venteliste. Står du på denne liste, får du en bolig efter, hvor længe du har ventet.
Du skal betale et årligt ajourføringsgebyr for at blive stående på ventelisten og beholde din anciennitet.
Du vil automatisk modtage en opkrævning når perioden, som du har betalt for, udløber.
Vær sikker på at der bliver betalt. Tilmeld dig betalingsservice.
Det er et gebyr, du skal betale, hvis du ikke har betalt huslejen til tiden.
Nej – ved kontant betaling skal du enten i banken eller på posthuset.
Seneste rettidige betaling af huslejen er den 1. i hver måned
Ved indflyttersynet laver ejendomsfunktionæren en indflytterrapport og en mangelliste. Herefter sørger varmemesteren for, at manglerne bliver udbedret hurtigst muligt. For at du ikke skal betale for eventuelle oprindelige mangler, fejl og skader, opbevarer boligorganisationen indflytterrapporten inkl. mangellisten, og du får en kopi.
Du har i forhold til lovgivningen mulighed for at fremleje din bolig. En eventuel fremleje af din bolig skal godkendes af boligforeningen. Godkendes din fremleje af bolig, gælder en fremlejeaftale max. i 2 år. Så er du pligtig til at flytte tilbage til boligen eller opsige den. Personen som har boet i boligen i fremlejeperioden, kan ikke overtage boligen.
Når du er flyttet fra din lejlighed, laver vi en flytteafregning. Der kan gå op til 6 uger fra frigørelsesdatoen, inden du modtager afregningen.
Hvis du har behov for hjælp til udbedring af fejl og mangler, skal du henvende dig til ejendomsmesteren i Servicebygningen i dit område.
Opstår der akutte problemer i din bolig, kan du finde et vagtnummer på Nødhjælpslisten. Listen hænger i opgangen eller fælleshuset.
Du skal udfylde vores klageskema og sende din klage skriftligt til boligselskabet enten via mail eller som brev.
Når du flytter ind i en bolig med A-ordning, er den i god og forsvarlig stand ved dit lejemåls begyndelse med nyistandsatte lofter og vægge. Du skal så selv sørge for vedligeholdelse, så længe du bor i denne bolig. I en bolig med B-ordning er det din boligafdeling, der sørger for den indvendige vedligeholdelse, mens du bor der. Udgifterne til det bliver afholdt over boligens vedligeholdelseskonto, som du indbetaler til over din husleje. Det er kun dig, der har adgang til at hæve på din vedligeholdelseskonto. Når du har opsagt boligen til fraflytning, kan du ikke længere råde over det beløb, som står på boligens vedligeholdelseskonto.